Menu

Vyhledávání

< návrat zpět

PhDr. Miroslav Rendl, CSc.


Vzdělání a odborná praxe:
1973 - 1978: studium oboru psychologie na FF UK v Praze;
1978 - 1983: odborný pracovník Institutu řízení ÚPV ČSSR - výzkum řídící činnosti; přijetí do vědecké aspirantury;
1983 - 1987: pracovník aparátu ČÚV Socialistické akademie;
1988 - 1989: pracovník Ústřední politické školy SSM)
1989 - 1993: odborný asistent katedry pedagogiky FF UK v Praze;
1989 - obhájena kandidátská disertační práce se zaměřením sociálně psychologické aspekty řízení a sebeřízení pracovních kolektivů;
1991 - člen Pražské skupiny školní etnografie;
1993 - 1997 vědecký pracovník Ústavu pedagogických a psychologických výzkumů PedF UK v Praze;
1997 - dosud: vědecký pracovník katedry pedagogické a školní psychologie UK - PedF v Praze

Pedagogická činnost:
Úvodní kurzy školní etnografie, zaměřené na využití elementárních badatelských postupů kvalitativní a etnografické metodologie pro teoretizaci vlastní profesní zkušenosti.

Vědecko-výzkumná činnost:
1991 - 1992 - spolupráce na řešení grantového projektu MŠMT "Život ve škole: analýza metodami pedagogické psychologie": zpracování dotazníkových dat s pokusem o typologii žákovských kariér (v publikaci "Co se v mládí naučíš…"); analýza žákovských etnokoncepcí školního učení na základě rozhovorů s žáky 9. třídy (v publikaci "Typy žáků").
1993 - 1995 - výzkum chápání učitelské profese a přípravy na ni u studentů PedF UK a učitelů (v publikacích "Pedagogická fakulta očima studentů" a "Stát se učitelelm").
1994 - 1995 spolupráce, 1995 - dosud řešitel série grantových projektů GA ČR "Žák v měnících se podmínkách současné školy", zajišťujících longitudinální výzkum PSŠE: zaměření na vývoj dětského počítání a matematické kompetence; pokusy o kvalitativní analýzu výkonů v úlohách inteligenčních a didaktických testů (kapitoly ve výzkumných zprávách PSŠE).

Výběrová bibliografie:
Dotazník - mapování. - In: PSŠE: Co se v mládí naučíš, UK v Praze - Pedagogická fakulta 2001, s.13-54.
Jak se děti učí. - In: PSŠE: Typy žáků. PedF UK 1995, s. 127-160.
Učitel v žákovském diskursu. - In: Pedagogika, 1994, 4, s. 347-354.
Učit malé děti. - In: Štech, S. (ed): Stát se učitelem. Výzkumná zpráva. - Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy 1995, s. 412 - 504.
Solving mathematical verbal tasks with primary school pupils. In: Kučera, M. - Rochex, J.-Y. - Štech, S. (eds.): The transmission of knowledge as a problem of culture and identity. Karolinum 2001, s. 207 - 220.