Zprostředkované učení a jeho projevy v interakcích rodičů a dětí
Autor: Karolína Sodomková
Vedoucí: Mgr. Gabriela Seidlová Málková, PhD.
Oponent: PhDr. Hana Sotáková
Anotace:
Bakalářská práce je zaměřena na zprostředkované učení a jeho projevy v interakcích rodičů a dětí. Cílem práce je porovnat zprostředkované učení z hlediska dvou přístupů, které o zprostředkovaném učení hovoří. Prvním přístupem pro porovnání je intuitivní rodičovství. Tento přístup vzešel z dlouhodobé vědecké práce Hanuše Papouška a Mechthild Papouškové. Druhým přístupem je koncept zkušeností zprostředkovaného učení, jak je nejprve definoval Reuven Feuerstein a později s nimi pracovala Pnina S. Kleinová. Tato práce se nejprve zabývá ověřením skutečnosti, zda se v konceptu intuitivního rodičovství skutečně hovoří o zprostředkovaném učení. Pro ověření zprostředkovanosti v intuitivním rodičovství je využit pohled Henri Wallona. Později již práce přechází v představení konceptu zkušeností zprostředkovaného učení a následně pokračuje komparací zprostředkovaného učení z hlediska zmíněných dvou přístupů.